Pomorze Zachodnie też jest piękne

W dniach 27-29 maja klasa 6b i 7a wraz z opiekunami udała się na trzydniową wycieczkę.
Pierwszego dnia uczniowie zwiedzili tereny Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego – jednego z największych podziemi fortyfikacyjnych świata. Podziemia odcinka centralnego są obecnie rezerwatem nietoperzy. Uczniowie mogli zobaczyć m.in. schrony dla karabinów maszynowych z ukryciem dla armaty przeciwpancernej, zapory zwane smoczymi zębami i wiele innych. Następnie udali się do Trzęsacza, aby zobaczyć zabytkowe ruiny kościoła św. Mikołaja. Po zakwaterowaniu udali się na wieczorny spacer po centrum Miedzyzdrojów.
Drugiego, niestety deszczowego, dnia uczniowie zwiedzili poligon tajnej broni - Bunkier V-3- Międzyzdroje – Zalesie jedynej w Polsce ekspozycji tajnej broni niemieckiej z okresu II wojny światowej. Na wyspie Wolin, niedaleko wsi Wapnica uczniowie zobaczyli sławne Jezioro Turkusowe, które znane jest z turkusowo zielonej barwy wody. Następnie wędrowali przez las na szczyt Kawczej Góry, gdzie mogli zobaczyć niesamowitą panoramę Zatoki Pomorskiej. Gdy tylko odpoczęli i się wysuszyli, a słoneczko wyjrzało zza chmur, wyruszyli na Promenadę Gwiazd, najbardziej rozpoznawalną ulicę w Międzyzdrojach, na której gwiazdy filmu zostawiają ślad swojej dłoni. Następnie uczniowie udali się na molo, nie tylko podziwiać morskie widoki, ale i złożyć życzenia urodzinowe Wiktorii i Wiktorowi. Wieczór uczniowie spędzili na plaży, gdzie również mieli czas na wspólną zabawę. Byli świadkami zjawiskowego zachodu słońca.
Trzeciego dnia po opuszczeniu pensjonatu uczniowie udali się do Szczecina, aby statkiem wyruszyć w rejs Odrą. Następnie zwiedzili Szczecin i zobaczyli Zamek Książąt Pomorskich, Bramy Portowe oraz słynną Aleję Platanów. Zwiedzili też Morskie Centrum Nauki, gdzie aktywnie spędzili czas, zgłębiając wiedzę na temat aspektów życia w wodzie, pod wodą i na statku. Sercem tego miejsca jest wystawa składająca się w przeważającej większości z interaktywnych, samoobsługowych eksponatów umożliwiających samodzielne przeprowadzanie doświadczeń m.in. tłumaczące zjawiska związane z prądem elektrycznym przez analogię z wodą, proces projektowania i budowania statku, metody nawigacji itp. Potem wyruszyli w drogę powrotną. Wszyscy zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do Starego Bojanowa.