odwiedziło nas:

dzisiajdzisiaj3
ten tydzieńten tydzień662
ten miesiącten miesiąc2217
od startuod startu697003

l2 logo

 

  

 

 

 

misja

Propozycje zabaw i aktywności dla dzieci z grup „0” Misie i Kotki

tydzień 22-26 czerwca

Temat: Wakacje

 

Religia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

Bardzo dziękuję Wam kochane przedszkolaki za tak piękną pracę  i poznawanie życia Pana Jezusa. W tym miejscu pragnę podziękować również Waszym Rodzicom za trud i zaangażowanie.

Już niedługo rozpoczną się wakacje. Odpoczywajcie i nabierajcie sił do pierwszej klasy. Pamiętajcie o codziennej modlitwie, niedzielnej i świątecznej Mszy św. i o dobrych uczynkach – jesteśmy przecież Dziećmi Bożymi.

   Jeśli ktoś z Was ma ochotę, może uzupełnić sobie naszą książkę i ułożyć puzzle:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/237135-kreacja

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/237412-jezu-s-miłosierny

 

Do I klasy Wydawnictwo św. Wojciech wydało nowy podręcznik:

Klasa I  Pan Bóg jest naszym Ojcem (dwie części: podręcznik i karty pracy) (red.) ks. dr Paweł Płaczek Wydawnictwo Święty Wojciech, Poznań

Dziękuję i pozdrawiam. A. Czapska

 

Poniedziałek:

W górach

Rodzic zachęca dziecko do obejrzenia filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg

Góry, nasze góry – słuchanie wiersza, wytłumaczenie pojęć: hale, baca.

Góry, nasze góry

Janina Porazińska

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.

Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.

Po lekturze wiersza R. zadaje dzieciom pytania: Kto to jest góral? Gdzie według wiersza góral wypasa owce?, Co to są hale?, Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?

Rodzic opowiada dziecku o polskich górach. Można obejrzeć w atlasie lub albumie pasmo Tatr, Karkonoszy, Beskidy, a później wspólnie obejrzeć  film o wędrówkach górskich i bezpieczeństwie w górach

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 

Praca z KP4.43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka.

Dziecko wykonuje rysunek górskiego krajobrazu.

Wtorek:

Nad wodą

„Słoneczny łańcuch skojarzeń” – łańcuch skojarzeń. Rodzic wyjaśnia, że zabawa polega na tworzeniu łańcucha skojarzeń. Rodzic mówi słowo: słońce i prosi, aby dziecko  powiedziało słowo, które kojarzy się ze słońcem. Następie rodzic dodaje skojarzenie do podanego przez dziecko słowa itd..

Rodzic prezentuje dziecku filmik o Morzu Bałtyckim

https://www.youtube.com/watch?v=rjxL_U_boqQ

Dziecko wykonuje pracę plastyczną, która pokazana jest na filmiku.

Praca z KP4.44a – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instruk­cji, zapisywanie i obliczanie działania.

Praca z KP4.44b – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab.

Przedszkolaki!Pamiętajcie dzisiaj Dzień Ojca! Kto zrobił prezent dla taty, dziś może go wręczyć. Jeśli zapomnieliście wtedy wykonać laurkę, wklejamy jeszcze raz link do jej zrobienia. Pamiętajcie, aby ukochać tatę i złożyć mu życzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=292UoM2sI1Q

Środa:

Bezpieczne wakacje

Wakacyjne rady – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści. Rodzic mówi: Żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musicie zachowywać się w odpowiedni sposób. Posłuchajcie wiersza z wakacyjnymi radami i postarajcie się je zapamiętać.

Wakacyjne rady

Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady,

służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda

chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! –

bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

– idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj!

Po lekturze wiersza R. rozmawia z dzieckiem na temat jego treści. Prosi o wymienienie i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły.

Zapoznanie z piosenką o bezpiecznych wakacjach:

 https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

Dzieci oglądają film o bezpieczeństwie nad wodą:

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Praca z KP4.45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła.

 Praca z KP4.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przed­stawionych na zdjęciach.  

 Praca z KP4.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obraz­kami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów.

Park wodny” – samodzielna praca z Księgą Zabaw 82–83, opowiadanie o ilustracji, czytanie tekstu wyrazo­wo-obrazkowego.

Czwartek:

Moi przyjaciele

Wysłuchanie piosenki o przyjaźni.

https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

„Mój przyjaciel” – rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel. R. zadaje pytania naprowadzające: Kogo nazywamy przyjacielem? Czym przyjaciel różni się od kolegi? Jak po­winien się zachowywać przyjaciel? Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? Kto z was ma przyjaciela?

Dzieci wykonują ramki na zdjęcia z Wyprawki 53. Rysują na kartkach siebie i swojego przyjaciela z przedszkola, następnie umieszczają portrety w ramkach .

Praca z KP4.46a – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami.

Praca z KP4.46 b – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślanki­

 

Piątek:

Wakcje!

Lato wreszcie! – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

 

Lato wreszcie!

Urszula Kozłowska

Już walizki w bagażniku,

torba, plecak, pięć koszyków…

Czy na pewno wszystko mamy?!

Bo za chwilę wyjeżdżamy!

Tata już przy kierownicy,

denerwuje się i krzyczy.

Szkoda przecież każdej chwili!

– Jedźmy w końcu, moi mili!

Lato, lato, lato wreszcie

Nie będziemy siedzieć w mieście!

Wszyscy więc wsiadają prędko:

Dziadek Władek z wielką wędką,

Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek,

Mama (niosąc stos kanapek),

Moja siostra z parasolką

i braciszek z deskorolką

potem ja z piłkami dwiema…

lecz już dla mnie miejsca nie ma!

Lato, lato, lato wreszcie,

Czy będziemy siedzieć w mieście?

Tata mówi: – Nie ma strachu,

jeszcze miejsce jest na dachu.

Więc mi trochę zrzedła minka:

– Ja na dachu? Ja… dziewczynka?

Tata tylko kręci głową:

– Cóż za pomysł, daję słowo?!

Oj! Córeczko moja mała,

coś ty sobie ubzdurała?

Lato, lato, lato wreszcie,

Nie będziemy siedzieć w mieście!

Już na dachu stos bagaży,

a ja uśmiech mam na twarzy.

Siedzę sobie obok mamy,

no i wreszcie wyjeżdżamy!

Słońce nam wskazuje drogę –

już doczekać się nie mogę!

Wiem, że w dali na nas czeka

Las szumiący, łąka, rzeka…

Lato, lato, lato wreszcie,

Nie będziemy siedzieć w mieście!

 

Po lekturze wiersza R. rozmawia z dziećmi na temat jego treści: O czym jest wiersz? Dokąd wyjeż­dżają bohaterowie wiersza? Co ze sobą zabierają? Jakie macie plany na wakacje? Jak będziecie spędzać czas na wakacjach?

 

Praca z KP4.47a – rozwiązywanie rebusów i rysowanie po śladzie i według instrukcji.

Praca z KP4.47b – rysowanie wakacyjnych planów.

Praca z KP4.48b – kącik grafomotoryczny, łączenie liczb od najmniejszej do największej, koloro­wanie liter, odczytywanie napisu.

    Wszystkim przedszkolakom dziękujemy za wspaniałą pracę zdalną. Rodzicom dziękujemy za pomoc i współpracę. Wszystkim życzymy udanych wakacji, dużo słońca i zasłużonego odpoczynku!

Wychowawczynie