odwiedziło nas:

dzisiajdzisiaj224
ten tydzieńten tydzień3063
ten miesiącten miesiąc6239
od startuod startu389330

l2 logo

 

  

 

 

 

misja

Terminy dni wolnych od zajęć dydaktycznych

2 listopada 2018

10 kwietnia 2019

11 kwietnia 2019

12 kwietnia 2019

15 kwietnia 2019

16 kwietnia 2019

17 kwietnia 2019

02 maja 2019

Harmonogram spotkań z rodzicami w roku szkolnym 2018/2019

  • » 13 września 2018 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 -18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum);
  • » 4 października 2018 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum);
  • » 8 listopada 2018 r. (drzwi otwarte), godz. 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum);
  • » 6 grudnia 2018 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum);
  • » 10 stycznia 2019 r. (podsumowanie I półrocza – spotkanie klasowe) godz. 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 -18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum);
  • » 7 marca 2019 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum);
  • » 9 maja 2019 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 ( klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum); zagrożenia

SZANOWNI RODZICE,

w związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w Internecie zwracamy się z uprzejmą prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.

Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków
w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.

 

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry
i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową.

W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się
z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji
u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.

Media donoszą o nowej grze pn. „Blue Whale Challenge” czyli „niebieski wieloryb”, która pojawiła się w Internecie i zagraża życiu dzieci
oraz nastolatków. Z doniesień mediów wynika, że gra jest bardzo popularna i wzbudza zainteresowanie młodych internautów. Psychologowie ostrzegają,
że szczególnie narażone na udział w grze są osoby o niskiej samoocenie
i poczuciu własnej wartości.

 

Zasady zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych

• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.

• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji
z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.

• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.

• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.

• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.

• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.

• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.

• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.

• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.

Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

Gdzie można uzyskać pomoc ?

W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc.

Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać
o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).

 



 


 

  •