odwiedziło nas:

dzisiajdzisiaj154
ten tydzieńten tydzień1504
ten miesiącten miesiąc4336
od startuod startu312790

l2 logo

 

  

 

 

 

Terminy dni wolnych od zajęć dydaktycznych

18 kwietnia 2018

19 kwietnia 2018

20 kwietnia 2018

30 kwietnia 2018

02 maja 2018

04 maja 2018

01 czerwca 2018

 

Harmonogram spotkań z rodzicami w roku szkolnym 2017/2018

  • » 14 września 2017 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 -18:00 (klasy IV-VII szkoły podstawowej i II i III gimnazjum);
  • » 5 października 2017 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VII szkoły podstawowej i II i III gimnazjum);
  • » 9 listopada 2017 r. (drzwi otwarte), godz. 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VII szkoły podstawowej i II i III gimnazjum);
  • » 4 stycznia 2018 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VII szkoły podstawowej i II i III gimnazjum);
  • » 1 lutego 2018 r. (podsumowanie I półrocza – spotkanie klasowe) godz. 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 -18:00 (klasy IV-VII szkoły podstawowej i II i III gimnazjum);
  • » 22 marca 2018 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VII szkoły podstawowej i II i III gimnazjum);
  • » 17 maja 2018 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 ( klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VII szkoły podstawowej i II i III gimnazjum); zagrożenia
  • » 4 czerwca 2018 r. (drzwi otwarte), godz. 16:00 – 17:00 ( klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VII szkoły podstawowej
    i II i III gimnazjum)

SZANOWNI RODZICE,

w związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w Internecie zwracamy się z uprzejmą prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.

Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków
w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.

 

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry
i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową.

W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się
z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji
u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.

Media donoszą o nowej grze pn. „Blue Whale Challenge” czyli „niebieski wieloryb”, która pojawiła się w Internecie i zagraża życiu dzieci
oraz nastolatków. Z doniesień mediów wynika, że gra jest bardzo popularna i wzbudza zainteresowanie młodych internautów. Psychologowie ostrzegają,
że szczególnie narażone na udział w grze są osoby o niskiej samoocenie
i poczuciu własnej wartości.

 

Zasady zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych

• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.

• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji
z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.

• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.

• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.

• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.

• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.

• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.

• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.

• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.

Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

Gdzie można uzyskać pomoc ?

W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc.

Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać
o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).

 



 


 

  •